322129950 1797897790568503 5392281652407009238 nOd 11.12.2022r. do 18.12.2022r. dziesięcioro uczniów naszej szkoły brało udział w międzynarodowym projekcie ekologicznym w Ahlhorn (w Niemczech). Podczas zajęć projektowych zajmowaliśmy się tematem wody, zanieczyszczenia środowiska oraz omawialiśmy zalety gospodarstw ekologicznych. W projekcie brali udział uczniowie z Polski, Niemiec oraz z Ukrainy. Zajęcia projektowe odbywały się w pięknych okolicznościach przyrody. Otaczały nas lasy, stawy oraz jezioro. W ramach zajęć projektowych wzięliśmy udział w podchodach na terenie pobliskiego lasu, zwiedziliśmy muzeum wodne w Diekmannshausen oraz pobliskie gospodarstwo ekologiczne. Podczas zajęć bardzo często porównywaliśmy sytuację ekologiczną w Polsce, w Niemczech oraz na Ukrainie.

IMG 20230104 114200W dniu 4.01.2023r. został rozstrzygnięty konkurs plastyczno- graficzny pt. „Zobacz człowieka”, zorganizowany pod kierunkiem pedagogów szkolnych- Elżbiety Grzywacz, Magdaleny Tessmer i Katarzyny Dobrzyńskiej. Realizując konkurs chciałyśmy przybliżyć tematykę profilaktyki dbałości o zdrowie psychiczne oraz zwiększyć świadomość młodzieży na temat emocjonalności człowieka. Konkurs cieszył się powodzeniem, uczniowie bardzo chętnie wykonali przepiękne i wartościowe pod względem merytorycznym prace. Po zebraniu wszystkich prac konkursowych powołałyśmy komisję w składzie:

logo kampaniiMiło nam poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do udziału w ogólnopolskim badaniu pt. MŁODE GŁOWY. OCENA POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚCI MŁODZIEŻY SZKOLNEJ. Badania prowadzone są przez Fundację UNAWEZA, założoną przez Martynę Wojciechowską oraz fundację Dbam o Mój Z@sięg. Badanie ma charakter ilościowy i jest realizowane za pomocą kwestionariusza ankiety internetowej. Głównym celem działań jest dokonanie oceny poziomu poczucia własnej wartości oraz sprawczości przez młodzież szkolną z uwzględnieniem czasu zdalnej edukacji i pandemii koronawirusa. Badanie jest całkowicie anonimowe i dobrowolne, zaś uzyskane wyniki stanowić będą podstawę do wypracowania praktycznych rekomendacji wspierających młodzież w okresie dojrzewania, jak również będą podstawą do przygotowania ogólnopolskiej kampanii społecznej.