zniczW październiku uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w corocznych akcjach „Zapal znicz pamięci” oraz „Szkoła pamięta”. Akcji przyświecał cel zwrócenia uwagi na upamiętnienie tych wszystkich osób, które straciły życie w obronie naszej ojczyzny oraz stały się ofiarami terroru i zbrodni dokonanych przez Niemców. Pielęgnowanie historii Polski oraz historii „małych ojczyzn” a także pobudzanie postaw patriotycznych jest bardzo ważnym elementem w zachowaniu tożsamości narodowej. Właśnie w tym duchu do akcji przyłączyli się nasi uczniowie, którzy odwiedzając miejsca upamiętnienia poległych i zamordowanych poprzez zapalenie symbolicznego światełka przywracają pamięć o naszych bohaterach sprawiając, że pamięć o dziejach naszego narodu wciąż pozostaje żywa.

Jest nam bardzo miło poinformować, iż dwóch uczniów naszej szkoły t.j. Kamila Joanna Kwiatkowska oraz Michał Wiśniewski, otrzymali Stypendium Prezesa Rady Ministrów w roku szkolnym 2020/2021. Stypendium takie może otrzymać uczeń szkoły dla młodzieży, której ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości. Uczeń musi, otrzymać promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen lub wykazywać szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre. Serdecznie gratulujemy!

122029437 3694623513921591 8980922124587940127 oNasza szkoła już kolejny raz brała udział w Projekcie " BohaterOn w Twoje szkole",który jest częścią ogólnopolskiej kampanii o tematyce historycznej "BohaterON –włącz historię!". Celem tej Akcji jest upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego poprzez wysłanie im wykonanej przez klasę czy grupę pamiątki z życzeniami oraz podniesienie poziomu wiedzy i świadomości uczniów na temat Powstania Warszawskiego za sprawą przeprowadzonych lekcji tematycznych. Podjęte działania na lekcjach historii i godzin wychowawczych miały na celu także promocję patriotycznych postaw i historii Polski XX wieku oraz poszerzanie edukacji społecznej.Takie lekcję pokazały, że historia nie musi być nudna – jej treści można przekazać w atrakcyjnej dla młodych ludzi formie. Udział w projekcje młodzieży się podobał, a zajęcia cieszyły się zainteresowaniem. Koordynatorzy szkolnego projektu: Patrycja Brodzińska, Anna Lachowska.